وردپرس فارسی

وردپرس چیست ؟ وردپرس فارسی چیست

وردپرس فارسی

وردپرس چیست ؟ وردپرس فارسی چیست

  • ۰
  • ۰

وردپرس چیست ؟

وردپرس چیست ؟ یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی وب سایت و طراحی سایت ها و فروشگاه های اینترنتی و وبلاگ به صورت رایگان می باشد . وردپرس یک  نرم افزار تحت وب متن باز  یا open source می باشد و در دسته ی سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها (Content Management System) قرار می گیرد.

 

وردپرس چیست ؟ یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی وب سایت و طراحی سایت ها و فروشگاه های اینترنتی و وبلاگ به صورت رایگان می باشد . وردپرس یک  نرم افزار تحت وب متن باز  یا open source می باشد و در دسته ی سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها (Content Management System) قرار می گیرد.

Cms رایگان یا اختصاصی و چرا باید وردپرس را انتخاب کنیم؟

شما می توانید به راحتی تغییرات و ویرایش های مد نظر خود را در آن انجام دهید چرا وردپرس این امکان را در اختیار شما قرار داده است . پس با دانلود و داشتن این سیستم مدیریت محتوا می توان به راحتی انواع سایت های به روز و کاربردی با افزونه های قدرتمند و کارآمد ، وبلاگ ، اپلیکیشن و محتوای تجاری ، آموزشی و… ایجاد نمود . توجه داشته باشید وردپرس خود به تنهایی بخشی از نیازهای شما را رفع می کند و شما رفته رفته به امکانات و قابلیت های بیشتر و حرفه ای تری نیاز خواهید داشت که برای رفع آنها باید وردپرس و قابلیت ها و همچنین افزونه های کاربردی آن را بشناسید.

همه چیز درباره وردپرس، وردپرس چیست؟

این سیستم مدیریت محتوای فارسی به خاطر سهولت در نصب مشهور شده است به طوری که در اغلب شرایط بسیاری از کاربران در فرآیند بسیار ساده و در کم تر از ۵ دقیقه می توانند آن را نصب و فعال سازی کنند.

همه چیز راجع به وردپرس

WordPress  یکی از ساده‌ ترین و محبوب‌ ترین راه برای ایجاد وب سایت یا وبلاگ است، در حقیقت، WordPress بیش از۳۴ % از همه وب سایت‌ ها را در اینترنت از آن خود کرده و این رقم بیانگر یک چهارم از تمام وب سایت ها در حال حاضر می باشد. در سطح فنی، وردپرسیک سیستم مدیریت محتوای باز یا متن باز، تحت مجوز GPLv۲ قرار دارد. این بدین معنی است که هر کس می‌ تواند WordPress را به صورت کاملارایگان تغییر دهد. 

یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، ابزاری است که مدیریت بخش های مختلف و مهم وب سایت شما را بدون نیاز به دانش برنامه نویسیآسان می‌کند و امکان ساخت و طراحی سایت را به همه کاربران خود از جمله افراد مبتدی و تازه کار می دهد. WordPress یک سیستم مدیریت محتوای وبلاگ نویسی و  یک چار چوب برای توسعه وب است. یک نرم‌افزار منبع باز است که براساس PHP نوشته شده‌ است.

چه سایت هایی را می توان با وردپرس ایجاد کرد؟

سال‌ های پیش، WordPress در درجه اول ابزاری برای ایجاد وب بلاگ بود، نه وب سایت‌ های امروزی. ولی در حال حاضر با توجه به تغییرات صورت گرفته در هسته آن و همچنین اکو سیستم عظیم متصل شونده‌ ها و تم‌ ها در آن موجب شده شما بتوانید هر نوع وب سایت با WordPress را ایجاد کنید. برای مثال وردپرس تنها سایت های تجاری و وبلاگی را شامل نمی شود بلکه یکی از بهترین راه ها برای ایجاد فروشگاه های اینترنتی (برای ایجاد فروشگاه می توانید از افزونه های فروشگاه ساز استفاده کنید ) می باشد. وردپرس یک پایگاه وب سایت عالی برای انواع وب سایت‌ ها است از جمله سایت هایی که با این سیستم مدیریت محتوا قابل راه اندازی است : سایت های موسیقی، خبری، شخصی، آموزشی، تجاری، عکاسی، مذهبی، وبلاگی و … 

تفاوت بین WordPress.org و WordPress.com در چیست ؟

WordPress.org، که اغلب به نام WordPress نیز خوانده می‌شود، یک نرم‌افزار آزاد است که می‌ توانید روی وب سایت خود نصب کنید تا خودتان ۱۰۰%یک وب سایت را طراحی و پیاده سازی کنید. WordPress.com یک سرویس رایگان است که با نرم‌افزار WordPress.org کار می‌کند. استفاده از آن بسیار ساده بوده اما شما خیلی از انعطاف‌ پذیری وردپرس را از دست می‌دهید.

WordPress.com نسخه میزبان است. این به آن معنی است که وب سایت شما بر روی کارگزارهای رسمی WordPress وجود دارد. شما می‌توانید همین الان به آنجا بروید و در عرض چند دقیقه یک وب سایت به صورت رایگان ایجاد کنید. WordPress.org نسخه خود میزبان است. این چیزی است که اگر بخواهید WordPress را به حساب میزبانی وب خود داشته باشید، از آن استفاده خواهید کرد. زمانی که از این نسخه استفاده می‌کنید، کنترل کامل بر روی طراحی و عملکرد وب سایت خود دارید.

همه چیز راجع به وردپرس

وردپرس چه سالی و توسط چه کسی ساخته شده است ؟

وردپرس در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک پروژه مستقل از یک شاخه از یک پروژه ی قبلی به نام b۲ / cafelog ایجاد شده است. از آنجایی که این سیستم مدیریت محتوا متن باز است پس امروزه وردپرس از یک جامعه بزرگ از مشارکت کنندگان ساخته شده‌است ولی اگر به دنبال ریشه اصلی آن باشیم باید بگویم ایجاد اصلی آن هم‌ کاری بین مت Mullenweg و مایک لیتل است. در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک وبلاگ به کار گرفته شد و امروز به لطف همکاران وجامعه عظیم آن، به رایج‌ترین راه‌ حل برای ایجاد هر نوع وب سایت تبدیل شده‌ است.

چه کسی از WordPress استفاده می‌کند؟

WordPress توسط تمام افرادی که دارای کسب و کار کوچک و بزرگ هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. حتی هر یک از ما که دارای استعداد، خدمات، محصول و … باشیم و بخواهیم کسب و کاری را برای خود راه اندازی کنیم می توانیم از وردپرس استفاده کرده و یک کسب و کار آنلاین داشته باشیم و در مدت بسیار کوتاهی به هدف خود برسیم. نوع وب سایت مهم نیست، شما بدون آن که هزینه ای را پرداخت کنید، می توانید وردپرس را دانلود کرده و سایت خود را طراحی کنید.

اگر شما کنجکاو هستید که بدانید چه کسانی از وردپرس استفاده می‌کنند، بهتر است یک جستجو در سطح اینترنت داشته باشید و به سایت های وردپرسی نگاهی بیاندازید، حتما تحت‌ تاثیر تعدادی از سایت‌ های معروف و افرادی مشهور قرار خواهید گرفت که از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند تاوب سایت، آن‌ ها را به قدرت برسانند.

آیا نصب وردپرس آسان است ؟

اگر فکر کنید که برای نصب و راه اندازی وردپرس باید یک نابغه تکنولوژی باشید کاملا اشتباه است چرا که خیلی راحتتر از آن چه که فکر کنید و تنها با زدن چند دکمه و بسیار ساده می توانید WordPress را روی سایت خود نصب کنید. از طرف دیگر ابزار ها و آموزش های نصب وردپرس وجود دارد که فرآیند نصب را برای افراد مختلف، بخصوص افراد مبتدی ساده و راحت می سازد.

امکانات وردپرس چیست ؟

وردپرس این سیستم مدیریت محتوای امروزی که بسیار طرفدار دارد دارای امکانات و قابلیت های بسیاری است. مهم ترین این ویژگی ها را ما برای شما برشمرده ایم.

بخش اول : سازماندهی و مدیریت وردپرس

نصب محلی

وردپرس برای نصب بر روی انواع هاست طراحی شده است ولی شما با استفاده از روش های دیگر و به کمک نرم افزار های کاربردی در این زمینه می توانید آن را بر روی کامپیوتر شخصی خود نیز نصب و راه اندازی کنید.

هسته قابل حمل در وردپرس چیست

می توانید وردپرس را به صورت درختی بر روی خواسته مورد نظر خود نصب و فعال سازی کنید همچنین می توانید آن را در یک پوشه ی خاص نصب و فعال سازی کنید و سپس از آدرس مورد نظر استفاده کنید.

برطرف کردن اختلاف ساعتی در وردپرس

وردپرس این امکان را به شما می دهد که ساعت مورد نظر خود را با ساعت جهانی تنظیم کنید. پس شما به راحتی می توانید ساعت وردپرس خود را با توجه به ساعت و زمان مکان جغرافیایی خود تغییر دهید.

قابلیت gzip

وردپرس قابلیت gzip را در اختیار شما قرار داده است تا با استفاده از آن و فعال کردن چنین قابلیتی میزان مصرف پهنای باند خود را کاهش دهید. توجه داشته باشید استفاده از این قابلیت نیازمند پشتیبانی مرورگر از چنین قابلیتی را دارد.

سطح دسترسی در وردپرس چیست ؟

وردپرس ۵ سطح مختلف را برای کاربران در نظر می‌گیرد و شما می‌توانید با تعیین کردن سطح دسترسی مختلف برای کاربران خود، دسترسی آنها را به همه ی بخش ها محدود کرده و تنها امکانات خاصی را با توجه به سطح دسترسی تعیین شده در اختیار کاربر بگذارید.

مشخصات کاربران

هر کاربری در سایت وردپرسی می‌تواند ثبت نام کند و مشخصاتی را برای خود در نظر بگیرد. این مشخصات می تواند نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و کمی درباره خود کاربر و … باشد. مدیر سایت نیز می تواند تعیین کند این اطلاعات در کدام قسمت های سایت نمایش داده شود.

کاملا دینامیک و انعطاف پذیر

ما قبلا به این مساله دست یافته‌ ایم WordPress خیلی خوب است، چون به شما اجازه می‌ دهد تا هر نوع وب سایت را ایجاد کنید. در عین حال، وب سایت شما نیز می‌تواند با شما پیشرفت کند. در وردپرس تمام مطالب و صفحات سایت با توجه به نیاز کاربر ساخته می شود و نمایش داده می شود و چیزی به نام بازسازی در وردپرس وجود ندارد.

بخش دوم : طراحی و شخصی سازی وردپرس چیست ؟

استفاده از پوسته ها

وردپرس این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که انواع پوسته ها یا قالب ها را به صورت داینامیک طراحی کنید و سپس از آنها استفاده کنید.

تگ های پوسته

وردپرس به زبان PHP نوشته شده است و دارای تگ های آماده بسیاری برای پوسته می باشد که شما برای ساخت پوسته مورد نظر خود میتوانید از این تگ‌ها استفاده کنید و نیازی به یادگیری زبان PHP ندارید.

ویرایشگر پوسته چیست ؟

شما می توانید از بخش مدیریت و یا پیشخوان سایت خود وارد ویرایشگر پوسته شده و فایل بخش های مختلف پوسته را ویرایش کنید.

افزونه یا پلاگین در وردپرس چیست ؟

شما با استفاده از افزونه ها می توانید هر قابلیتی را که نیاز دارید به سایت اضافه کنید. وردپرس خود دارای صدها افزونه است که هر کدام وظیفه ی خاصی را بر عهده دارند. شما از طریق پیشخوان سایت خود و سپس بخش افزونه ها می توانید هر افزونه ای را نصب و فعالسازی کنید.

بخش سوم : ساخت و ایجاد محتوا در وردپرس

امکان رمز عبور برای مطالب

شما خیلی راجت می توانید برای مطالب و محتوای خود رمز عبور بگذارید تا تنها بازدید کنندگانی که دارای رمز عبور هستند بتوانند به آن محتوا دسترسی داشته باشند.

نام لاتین

شما با استفاده از این قابلیت می توانید آدرس لینک صفحات و مطالب خود را به صورت لاتین وارد کنید.

انتشار مطلب در آینده

شما قادر هستید مطالبی را که امروز می نویسید را برای زمان‌ های مشخصی در فردا ها و یا روزهای آینده تنظیم کرده تا خود وردپرس آنها را در تاریخ و ساعت مشخص شده منتشر سازد این کار به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد حتی اگر شما به نت متصل نباشید.

مطالب چند صفحه ای

شما می توانید مطالب طولانی خود را در چند صفحه تقسیم بندی کنید تا کاربران شما نیاز به بالا و پایین بردن صفحه نداشته باشند و این امکان را وردپرس به شما داده است.

بارگذاری فایل و تصاویر

شما زمانی که محتوای خود را ایجاد می کنید، می توانید هر نوع فایل و یا تصاویر مورد نیاز و مرتبط با محتوای خود را نیز آپلود کرده و درون محتوا قرار دهید.

دسته بندی محتوا

شما در وردپرس می توانید بی نهایت دسته بندی،  برای مطالب خود در نظر بگیرید و هر محتوا را به دسته مختص به خود متصل کنید و با این کار نظم خاصی را به سایت خود ببخشید.

ذخیره محتوا به صورت پیش نویس و یا در انتظار بازبینی

وردپرس قادر است مطالبی را که به صورت نیمه کاره باقی می مانند را به صورت پیش نویس ذخیره کند. تا در فرصت مناسب و بعد از تکمیل منتشر سازد. همچنین شما می توانید محتوای خود را بعد از تکمیل شدن برای بررسی و بازبینی مدیریت سایت بر روی حالت در انتظار بازبینی قرار دهید.

پیش نمایش در وردپرس چیست ؟

شما در هنگام نوشتن محتوای خود می توانید در هر زمانی که می خواهید، پیش نمایش محتوا را در سایت مشاهده کنید.

ابزار های وبلاگ نویسی

وردپرس با بسیاری از نرم افزارهای وبلاگ نویسی هماهنگ از پس شما می توانید در حالت آفلاین نسبت به نوشتن مطالب خود اقدام کنید و بعد از آنلاین شدن محتوا را منتشر سازید.

بخش چهارم : بایگانی و جستجو در وردپرس

بایگانی

شما می توانید در سایت وردپرسی خود دسته بندی های مختلفی از جمله موضوعی، برحسب نویسنده و یا زمانی برحسب روز، هفته، ماه و سال داشته باشید چرا که وردپرس می تواند محتواهای موجود در سایت را بر حسب مقادیر مختلف دسته بندی کند.

جستجو

وردپرس خود دارای یک موتور جستجوی بسیار قدرتمند است و کاربران می‌توانند در سایت جستجو کرده و به مطالب مورد نظر خود برسند. البته برای این بخش می توانید از افزونه های مرتبط نیز استفاده کنید.

بخش پنجم : بحث و نظرات در وردپرس

ایجاد انجمنهمه چیز راجع به وردپرس

شما در وردپرس با استفاده از قابلیت هایی مانند بازتاب یا pingbacks  و نظرات می توانید با خوانندگان و کاربران خود در ارتباط باشید و از نظرات و انتقادات و یا پیشنهادات آنها استفاده کنید.

مدیریت نظرات

به طور کامل مدیریت و کنترل بخش نظرات بر عهده ی شماست. می توانید تمام نظرات را قبل از نمایش در سایت و یا وبلاگ خود، نظراتی که دارای کلمات خاصی هستند، نظرات فرستاده شده از یک آی پی، نظراتی که دارای تعداد لینک مشخصی اند و هر آنچه که در بخش نظرات مورد نیاز است را می توانید به طور کامل کنترل و بررسی کنید.

اطلاع رسانی

وردپرس قابلیت اطلاع رسانی را دارا می باشد به گونه ای که می توانید تنظیم کنید در صورتی که نظری جدیدی برای شما آمد و یا نظری در بخش مدیریت قرار گرفت به شما اطلاع رسانی کنید. این اطلاع رسانی می تواند به وسیله ی ایمیل انجام شود.

بخش ششم : مدیریت و ایجاد لینک در وردپرس

لینکستان

شما در وردپرس می توانید به دوستان و کاربران وبلاگ های دیگر لینک بدهید تا دیگران نیز بتوانند آن را بخوانند. وردپرس امکان ایجاد و افزودن و حتی مدیریت لینک ها را نیز به شما می دهد.

دسته بندی در وردپرس چیست ؟

شما می توانید برای لینک های خود دسته بندی ایجاد کنید و با این کار مدیریت لینک ها را برای خود ساده تر کنید.

تگ پوسته / نمایش

در وردپرس می توان با استفاده از تگ پوسته لینک های مورد نظر را هر جایی که مایل هستید، قرار دهید چرا که این قابلیت را وردپرس در اختیار شما قرار میدهد.

شخصی سازی وردپرس چیست ؟

پشتیبانی از وردپرس

به لطف جامعه متن‌باز، مکان‌های زیادی برای کمک به WordPress وجود دارد که شما می توانید به راحتی بسیاری از مشکلات خود را حل کنید. هم WordPress.org و هم WordPress.com فروم های پشتیبانی ارائه می‌کنند که بسیاری از خطا ها به راحتی قابل حل و رفع است. همچنین وب سایت‌های آموزشی مستقل نیز از اعضا پشتیبانی می‌کنند و البته، صدها کتاب برای راهنمایی شما وجود دارد.

بروزرسانی وردپرس

وردپرس دارای سیستم بروز و آپدیتی است و هسته ی اصلی آن در مدت زمان معین و به صورت کاملا منظم توسط توسعه دهندگان در حال آپدیت شدن می باشد. در هر نسخه از آپدیت وردپرس تغییرات ظاهری و رفع مشکلات امنیتی دیده می شود که همین مورد در عدم ورود هکر ها به سایت کمک رسان کاربران است پس هر زمان که نسخه ی آپدیت شده وردپرس آمد باید به سرعت نسبت به آپدیت و بروز رسانی آن اقدام کنید. شما همیشه بایدWordPress را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. وقتی نسخه جدیدی از WordPress موجود است، یک پیغام به روز رسانی در Screens مدیریتWordPress دریافت خواهید کرد. برای به روز رسانی WordPress، روی لینک این پیغام کلیک کنید.

دو روش برای به روز رسانی وجود دارد . راحت‌ترین کار این است که بر روی بروز رسانی کلیک کنید، که برای بیشتر کاربران کارساز خواهد بود. اگر کار نکرد و یا به دلایلی مجبور شدید از این روش استفاده نکنید، می توانید روند بروزرسانی را به صورت دستی انجام دهید.

سئو و بهینه سازی وردپرس

SEO ، بهینه سازی موتور جستجوی است، که از همان ابتدا طراحی وراه اندازی سایت باید به فکر آن بود چرا که این روش افزایش کمیت و کیفیت ترافیک در وب سایت شما از طریق نتایج موتور جستجوی ارتقا میبخشد. شما با استفاده از این روش می‌توانید همه بازدیدکنندگان را در دنیا جذب کنید و البته توجه داشته باشید شما با استفاده از بهینه سازی سایت کاربران و بازدید کنندگانی را به خود جذب می کنید که به محصولات و خدمات موجود در سایت شما علاقمند هستند. گوگل (یا هر موتور جستجویی که شما استفاده می‌کنید) یک کاوشگر دارد که اطلاعات را در مورد تمام محتویات موجود در اینترنتجمع‌آوری می‌کند.

در ابتدا باید تکنیک های سئو را بشناسید و همه مواردی را که می تواند در ارتقا و سئو سایت شما تاثیر گذار باشد را از همان ابتدا کار در نظر بگیرید.

حتما کلمات کلیدی را که می خواهید سایت مختص آنها باشد و با آن کلمات سایت شما دیده شود را انتخاب کنید و از همان ابتدا محتوا های خود را با توجه به کلمات در سایت قرار دهید. پس فراموش نکنید سئو سایت به عنوان یک رشته بازاریابی نیز مورد توجه است. یکی از بهترین ویژگی های وردپرس در زمینه سئو، وجود افزونه های بسیار زیادی در این زمینه است که با استفاده از آنها می توان بهینه سازی سایت را بهتر و ساده تر انجام داد.

همه چیز راجع به وردپرس

آموزش نصب وردپرس چیست ؟

قبل از نصب وردپرس ابتدا حداقل میزان نیازمندی خود یا مشتری و کاربر خود را مشخص کنید سپس آخرین نگارش از وردپرس فارسی را دانلود کرده و در اختیار داشته باشید. پس اولین قدمی که باید برای نصب وردپرس برداشته شود دانلود وردپرس می باشد .

اگر می خواهید از وردپرس فارسی استفاده کنید باید بعد از دانلود آن را اکسترکت کرده  و از حالت فشرده خارج نمایید. پس از دانلود وردپرس نوبت به نصب آن می رسد که دو حالت برای این کار وجود دارد :

  1. اگر قصد دارید به عنوان تست  آن را به صورت آفلاین بر روی کامپیوتر خود نصب کنید احتیاجی به دامنه نخواهید داشت و باید از نرم افزار xampp یا wamp استفاده کنید.
  2. اما اگر قصد دارید که به طور کاملا واقعی و همیشگی آن را داشته باشید باید آن را بر روی یک دامنه و هاست واقعی نصب نمایید به همین خاطر نیاز به دامنه خواهید داشت .

حتما آموزش نصب وردپرس بر روی هاست CPanel و آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست و آموزش نصب وردپرس بر روی دایرکت ادمین، آموزش نصب وردپرس در پلسک را مطالعه کنید .

آپلود وردپرس

وردپرس چیست

در این مرحله باید فایل های وردپرس را در هاست خود آپلود کنید .تمام فایل های آپلود شده در پوشه ای به نام wordpress ذخیره می شوند و با آپلود کردن این پوشه سایت شما در yoururl.com/wordpress نصب می شود . پس از آن فایل های داخل پوشه wordpress را به پوشه public_html منتقل نمایید. پس از انجام این فعالیت ها نصب وردپرس شما yoururl.com قابل استفاده و کار کردن می باشد.

فایل های وردپرس خود را به محل مورد نظر در پیشخوان سایت منتقل کرده و یا بارگذاری کنید اگر می خواهید وردپرس را در ریشه ی دامنه خود قرار دهید به عنوان مثال http: / /example.com باید تمام محتویات دایرکتوری وردپرس را به جز خود دایرکتوری وردپرس را آپلود کنید و آن را در root سرور وب سایت خود قرار دهید ولی اگر بخواهید WordPress خود را در subdirectory خود در وب سایت داشته باشید مانند http: / /example.com / blog 

پس باید دایرکتوری وبلاگ خود را در سرور ایجاد کرده و بعد محتوای موجود در بسته ی وردپرسی خود را در آن آپلود 

کنید. 

حال در این مرحله باید وردپرس خود را اجرا کنید پس باید به آدرس اینترنتی و مرورگر خود دسترسی داشته باشید اگر فایل‌ های WordPress را در دایرکتوری root نصب کرده اید باید از آدرس http: / /example.com استفاده کنید ولی اگر وردپرس را در یک زیر شاخه نصب کرده اید باید آدرس آن را در مرورگر وارد کنید مانند http: / /example.com / blog

ظاهر یا قالب وردپرس چیست ؟

برای دسترسی به قالب وردپرس باید وارد بخش مدیریت سایت شده و سپس از بخش نمایش، ”  پوسته ها ” را انتخاب کنید . پوسته وردپرس، قالب وردپرس یا همان WordPress theme بخش ظاهر سایت شما را در بر میگیرد که از تعداد زیادی کد تشکیل شده است و شما می توانید برای سایت خود از نمونه قالب های آماده که به صورت رایگان و یا پولی وجود دارند استفاده کنید . شما بعد از انتخاب قالب مورد نظر خود می توانید با جایجایی المان های مختلف و تغییراتی که در تنظیمات قالب در اختیار شما وجود دارد آن را به شکل مد نظر خود تغییر دهید و به طور کلی قالب را برای سایت خود سفارش سازی نمایید .

توجه داشته باشید با در نظر گرفتن موضوع سایت خود می توانید قالب مناسب با آن را نیز پیدا کنید چرا که انواع پوسته های وردپرسی برای هر نوع سایت همچون خبری، فروشگاهی، شخصی، شرکتی، مذهبی و … وجود دارند که میتوان هر یک را انتخاب نمود . برای دسترسی به قالب ها نیز از قسمت مدیریت سایت خود می توانید به مخزن وردپرس مراجعه کرده و قالب های موجود را مورد بررسی قرار داده و انتخاب کنید.

پلاگین ها و یا افزونه های وردپرس چیست ؟

سایت شما شرایط و امکانات مختلفی را باید در اختیار داشته باشد پس با طراحی و ظاهر سازی، کار های سایت به پایان نمی رسد . این جاست که اگر بخواهید کارهای مختلفی را بر روی سایت خود انجام دهید می توانید از پلاگین ها استفاده کنید . در واقع می توان گفت افزونه ها بسته های نرم افزاری کوچکی برای وردپرس هستند که با نصب و فعالسازی هر یک از آنها می توان امکانات و قابلیت های جذابی را به سایت افزود چرا که افزونه ها به عنوان یک مکمل برای وردپرس شناخته شده اند و با برنامه نویسی خاصی که بر روی آنها صورت گرفته است وظیفه ای را در سایت به عهده گرفته و انجام می دهند .

افزونه ها نیز دارای منبع عظیمی هستند که هم به صورت رایگان و هم به صورت غیر رایگان در دسترس همگان قرار گرفته اند . در پیشخوان سایت خود نیز می توانید به بخش افزونه ها مراجعه کرده و از مخزن وردپرس افزونه مد نظر را جستجو کرده و سپس نصب و فعال سازی کنید.

وردپرس چیست

توابع وردپرس چیست ؟

توابع در واقع یک سری کد های برنامه نویسی php  هستند که برای نمایش اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند .

هر یک از قالب ها و یا افزونه های وردپرس برای نمایش اطلاعات پویای خود در سایت از توابع وردپرسی استفاده می کنند.

منظور از اطلاعات پویا نیز همان اطلاعاتی است که درون پایگاه داده سایت شما قرار دارند این اطلاعات می تواند نوشته، برچسب، دسته بندی و … باشد . شما با استفاده از برنامه نویسی می توانید اقدام به ساخت توابع جدید با کارکرد جدیدی برای سایت خود کنید .

مطالعه توابع مهم وردپرس پیشنهاد میشود.

در این مقاله سعی شده است همه اطلاعات را در رابطه با وردپرس در اختیار شما قرار دهیم تا با استفاده از این مقاله بتوانید به همه ی پرسش های خود در مورد وردپرس چیست ؟ پاسخ دهید و یا اگر در دوره ی آموزشی قرار دارید، اطلاعات کلی و جامعی را در اختیار داشته باشید.

دانلود فایل pdf آموزش وردپرس چیست ؟

با تشکر از همراهی شما – دوستان وردپرسی من شاد باشید.

    • ۹۸/۱۱/۰۹
    • مرتضی براتی

    نظرات (۱)

  • اسما امیدیان
  • خیلی مطلب کامل و خوبی بود خسته نباشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی